Hvad skal du?

Dekorativt billede

Frameld bolig

Du skal melde fraflytning fra en lejebolig eller salg af ejendom, så du ikke længere hæfter for forbruget.

Dekorativt billede

Tilmeld bolig

Du er ny kunde eller allerede kunde med kundenummer og vil registreres som forbruger på en adresse.

Dekorativt billede

Fra- og tilmeld på samme adresse

Du er ejendomsmægler, udlejer eller lignende og vil give besked om både tilmelding og framelding på samme adresse.

Er du eller din sambo/samlever kunde?

Vi har kun én person registreret som kunde på adressen. Bor du sammen med en anden person på adressen, er det derfor vigtigt, at du skriver navnet på den person, som er registreret som kunde, når du framelder et kundeforhold. 

Er du i tvivl om, hvem der er registreret som kunde, kan du tjekke det på din regning. 

Særlige omstændigheder?

Skal du håndtere et dødsbo, hjælper vi gerne med at håndtere forsyningerne på afdødes adresse.

Læs guiden til at håndtere dødsbo.

Dekorativt billede

Derfor skal du huske at til- og framelde

Hvis du sælger en ejendom, får vi ikke automatisk besked. Det betyder, at du står som hæfter for forbruget på adressen, indtil en ny forbruger er tilmeldt. 

Det er derfor vigtigt, at du husker at give os besked, når du fraflytter en lejebolig eller sælger en ejendom.

 

 

Frister, når du til- og framelder dig en bolig/ejendom

  • Når du flytter ud eller framelder dig, er det vigtigt, at du giver os besked senest 14 hverdage før, at du ikke længere hæfter for forbruget på adressen. Hermed kan vi hurtigere danne en flytteopgørelse til dig og afslutte dig på den pågældende adresse. Du modtager din flytteopgørelse inden for 1-2 måneder fra den dato, som du framelder dig. 

 

  • Når du flytter ind eller køber, skal du give os besked senest 14 hverdage, før du hæfter for forbruget på adressen. På den måde kan vi hurtigere imødekomme at få sendt dig et velkomstbrev, og du vil samtidig kunne logge ind og følge dit forbrug på Mit Aalborg Forsyning samt tage stilling til, hvordan du ønsker at modtage post og regninger fra Aalborg Forsyning. 

Hvad sker der, når du...

Framelder

  • Frameldingen registreres i vores system
    Når vi har modtaget din framelding til adressen, går vi i gang med at behandle den. Hvis dine målere er fjernaflæste, får vi automatisk dine sidste måleraflæsninger.
  • OBS: For dig der modtager vand fra andet vandværk
    Hvis du modtager vand fra et andet vandværk end Aalborg Forsyning, skal du alligevel give os besked om din flytning eller salg samt indberette aflæsningstallet til os, da afregning og opgørelse af spildevand bestemmes ud fra dit vandforbrug.
  • Flytteopgørelse
    Når vi har registreret din framelding på adressen, udarbejder vi en flytteopgørelse ud fra måleraflæsningen. Det er en opgørelse, der viser, om du har penge til gode hos os eller skal betale penge.

    Er du tilmeldt Betalingsservice, er det vigtigt, at du venter med at afmelde det, da vi afregner flytteopgørelsen gennem Betalingsservice. Har du en regning til betaling, skal du ligeledes betale den, som du plejer, for at undgå at modtage en rykker. 

Tilmelder 

  • Tilmeldingen registreres i vores system
    Når du tilmelder dig en ny adresse, modtager du et velkomstbrev, når vi har registreret dig på adressen. Velkomstbrevet sendes til din e-Boks eller postkasse.
  • Første regning
    Når du har overtaget forbruget på adressen, modtager du din første regning for den nye adresse. Hvor lang en periode, den første regning dækker, afhænger af, hvilken dato for tilmelding du har noteret til os i forhold til vores afregningsplan. Du kan derfor opleve, at din første regning dækker en skæv periode. 

Skal du have penge tilbage?

Har du penge til gode hos os, når vi laver din flytteopgørelse, kan du nemt få dem udbetalt til din NemKonto. 

Læs om udbetaling af tilgodehavende

Brug for hjælp?

Har du brug for vores hjælp, er du velkommen til at kontakte os.