Vores energirådgivere kontakter på daglig basis mange af de kunder, der har udfordringer med at udnytte varmen optimalt. Hvis du har et usædvanligt varmeforbrug, kan du få Frank i røret. Det gælder især, hvis du ikke udnytter varmen godt nok. Det kan nemlig give tillæg på din varmeregning.
Når vi taler med kunderne, forsøger vi at hjælpe med at lokalisere fejlen. Vi spørger fx, om de har oplevet, at vandet i vandhanen er meget varmt, om radiatoren er varm både i top og bund eller om gulvet er blevet meget varmt på det seneste. Det er typiske eksempler på, at der er fejl med varmen.
Kan vi ikke få fat i dig på telefonen, kører en af vores montører forbi adressen. Er du ikke hjemme, lægger vi en seddel i postkassen
Hvad er varmeudnyttelse?
Varmeudnyttelse handler om, hvor godt du afkøler fjernvarmevandet, fra det løber ind i din bolig, til det løber ud igen. Du kan få et fradrag, hvis du har en god udnyttelse af varmen. Omvendt kan du komme til at betale ekstra, hvis du har en dårlig udnyttelse.
For hver grad du udnytter varmen dårligere eller bedre end forventet, får du et tillæg eller afdrag på 2% af dit variable varmeforbrug (antal brugte kWh).
Energirådgivning nytter
Det er rigtig vigtigt, at varmen udnyttes bedst muligt. Det betyder, at vi skal producere mindre varme, og at vores kunder sparer på regningen. Det er både godt for miljøet og din pengepung.
Vores opsøgende energirådgivning har en stor effekt. Afkølingen hos de kunder, vi har kontakt med, bliver i gennemsnit forbedret med 18 grader.
Læs om vores tilbud til erhvervskunder