Aalborg Forsyning logo Aalborg Forsyning logo

Aalborg Vand: Fødevaresikkerhed – nu med fem stjerner

Sikker forsyning med rent urenset drikkevand – det har Aalborg Forsyning, Vand A/S været garant for i mere end 160 år. Nu er virksomheden og medarbejderne også blevet certificeret og har fået papir på fødevaresikkerheden. Dermed har Aalborgs største vandværk opnået at blive certificeret på fem meget væsentlige områder.

Aalborg Forsyning, Vand A/S er det vandværk i Aalborg Kommune, der forsyner flest forbrugere og virksomheder med drikkevand. Her har man altid arbejdet med hygiejne på alle planer, men inden for det seneste års tid har et team af medarbejdere, arbejdet målrettet med at få vandværket certificeret i leverance af sikkert drikkevand.

”Som en hver anden producent af fødevarer, arbejder vi til stadighed med at sikre den højeste kvalitet af vores produkt. Vi følger drikkevandets kvalitet tæt ved blandt andet at tage analyser af vandet både ved boringerne, fra vandværkerne og ude hos kunderne. Med certificeringen har vi fået bevis på, at vores håndtering af drikkevandshygiejnen bygger på den rette blanding af høj faglig viden, stor erfaring og sund fornuft - og alle vores procedurer er nu skrevet ned og efterprøvet”, fortæller Klaus Kolind-Hansen, direktør for Aalborg Forsyning, Vand A/S.

På højeste ledelsesplan er der også fokus på sikkerheden. Anna Kirsten Olesen, som er bestyrelsesformand for Aalborg Forsyning, Vand A/S siger:

”For bestyrelsen er det afgørende, at kravene fra Staten til effektivisering af vandforsyningen ikke går ud over kvaliteten af drikkevandet eller det gode arbejdsmiljø på virksomheden. Og det er certificeringen med til at sikre”.

Aldrig i tvivl

Aalborg Forsyning, Vand A/S er ikke kun certificeret inden for fødevaresikkerhed. Medarbejderne har også papir på, at de arbejder grundigt, sikkert og effektivt med arbejdsmiljø, miljø, el-arbejde og energiforbrug.

”Alle medarbejdere har været med i at få vores certificeringer i hus. Det har været et spændende arbejde, der har givet mange gode snakke. Egentlig har vi jo aldrig været i tvivl om, hvad der er rigtigt at gøre, men det har givet en ekstra dimension at få det skrevet ned i vores mange procedurer”, fortæller Morten Jacobsen, som er driftsmester og leder af teamet af medarbejdere, der har arbejdet med at indføre systemet med fødevaresikkerhed.

Hvis du ønsker yderligere information, kan du kontakte:

• Bestyrelsesformand Anna Kirsten Olesen på tlf. 2520 0909
  • Direktør Klaus Kolind-Hansen på tlf. 7743 9101
  • Driftsleder, Morten Jacobsen på tlf. 7743 9151
  • Kommunikationsmedarbejder, Marianne Jensen, på tlf. 2519 9481

Morten Jacobsen

Karsten Lilja Jensen og Morten Jacobsen med i teamet bag fødevaresikkerheden.

Certifikaterne

Formand Anna Kirsten Olesen og direktør Klaus Kolind-Hansen med certifikaterne.

Genveje
Emner om aktuelt